SBU tisdagslunch 3 oktober: Kompetenscentrum vägteknik (KCV) – Vad är det och vilka möjligheter finns?

Många branscher har idag svårt att hitta kvalificerad personal vilket inte minst gäller vägteknikbranschen. För att säkra hög kompetens framåt har Trafikverket i samarbete med Sveriges Bygguniversitet (SBU) och Statens väg- och transportforskningsinstitut (VTI) initierat framtagandet av Kompetenscentrum vägteknik (KCV).

KCV ersätter det tidigare branschprogrammet BVFF (Bana väg för framtiden) och kommer fokusera på kompetensutveckling och forskning.

Under detta lunchseminarium ges en kort historik över hur KCV etablerades, hur det är organiserat, hur läget ser ut just nu och i framtiden, samt kort om kontaktuppgifter till centrat.

Seminariet äger rum på Zoom. För att delta, fyll i din e-postadress på länken här.