Välkommen till Sveriges Bygguniversitets Högskolekonferens 2024

Nu är anmälan öppen till årets högskolekonferens! Eventet äger rum på Långholmen hotell och konferens den 14-15 augusti (lunch till lunch) i Stockholm.

Högskolekonferensen är Sveriges bygguniversitets forum för aktuella frågor och utmaningar. Konferensen är en mötesplats för forskare och lärare på våra lärosäten samt våra samarbetspartners inom samhällsbyggnadssektorn. Sveriges Bygguniversitet bekostar övernattning och förtäring för ett begränsat antal platser.

Under årets konferens diskuterar vi följande teman:
1. Etik och publicering inom akademin

2. Ny myndighetsstruktur för finansiering av forskning och innovation

3. Kriterier och traditioner kring doktorsavhandlingar och disputationer på våra lärosäten

Under konferensen anordnas dessutom en gemensam guidad båtexkursion förbi nya Slussen tillsammans med Thomas Andersson från exploateringskontoret.

Anmälan: Senast 23 juni via länken här.

Varmt välkommen!

Det här inlägget postades i Nyheter, Nyheter, Start, Startsida, Startsida. Bokmärk permalänken.