Återkoppling från Högskolekonferensen 2024

Högskolekonferensen i Helsingborg den 14-15 augusti 2024. Foto: Lennart Elfgren
Högskolekonferensen på Långholmen i Stockholmen den 14-15 augusti 2024. Foto: Lennart Elfgren

Årets högskolekonferens samlade ett 50-tal representanter från universitet, näringsliv, branschorganisationer, m. fl. på Långholmen i Stockholm. Under konferensen diskuterades bland annat akademisk publicering och skillnader i riktlinjer för disputation på svenska lärosäten. Senaste nytt kring den föreslagna nya myndighetsstrukturen för finansiering av forskning och innovation presenterades av Ingrid Petersson, statens särskilda utredare för propositionen. Stort tack till våra intressanta talare och till alla er som medverkat!

Båtexkursion till nya Slussen med Thomas Andersson, förvaltningschef på exploateringskontoret för Stockholms stad. Foto: Mikael Hallgren

Det här inlägget postades i Nyheter, Nyheter, Startsida, Startsida. Bokmärk permalänken.